be creative ♥

Nageltips för nybörjare!

Vill ni kunna göra såna naglar som de på bilden ovan? Det är SÅ enkelt! "Vadå för nybörjare" tänker ni kanske nu? Men joo! Något för alla som gillar att hålla på med sina naglar!

GAH! Idag har jag lärt mig något nytt man kan göra med naglarna!!
Så jäävla coolt :D Jag har fått förfrågningar om jag skulle kunna tipsa om lätta saker som nybörjare kan göra/måla på sina naglar. Sandy som jag målade har en bok om hur man kan måla naglar med små tips och trick (köpt i Hong Kong) som jag har fått låna. Hon visade mig en superhäftig grej som jag testade idag, som jag tror att de flesta fixar att göra! Så jag tog bort mina spetsnaglar och testade den här svamp-metoden. Hur enkelt som helst och verktyget man behöver har nog alla (förhoppningsvis) hemma. Nämligen en bit skumgummi! Jag tog en disksvamp och klippte av en liten bit.



Innan vi börjar: jag förutsätter att ni förstår vad jag menar när jag säger "dutta" ? Haha :)

1. Måla grundfärg. Låt torka.
2. Klicka ut lite av en annan färg på en bit kartong (valfritt) och dutta på färgen med svampen.
3. Börja med att dutta längst ut på nageln och fortsätt på ena sidan in mot nagelbanden. Tänk på att inte dutta där du vill ha lite (uttonad) färg när du precis har tagit ny färg på svampen, man kan göra en test-dutt på kartongen för att se hur färgen blir innan man sätter det på nageln... (Gör det inte mer komplicerat än det är ^^) Bara till att testa! Blir det fel? Ta bort, testa igen!
4. Lägg till fler färger efter smak! Låt färgen under sticka ut och tona in i varandra (även här är det bra om man låter färgerna torka en aning innan man slänger på nästa.. om man inte vill att det ska blandas då förstås..)



5. Glitter? Samma princip, klicka ut glitternagellack, dutta på önskat ställe. Låt torka.
6. Lacka med genomskinligt.
7. Klart!


Det viktigaste är att man vågar experimentera!
Blir det fel får man ju testa igen. Processen är viktig för att uppnå det resultat man vill ha. Att utvecklas.. ni vet :) Det är roligt att kunna ha fina naglar som man har skapat själv tycker jag XD

Önskar er alla en varm och underbar midsommar!
Tror ni att vi får en regnfri midsommar i år? :D
#1 - Hannele - Mamma till Kevin ♥

Såg inte så svårt ut :D



Kraaam

H

#2 - Hannele - Mamma till Kevin ♥

Svar:

Funderar på att göra det någon dag ;D



Kraaam

H

#3 - Hannele - Mamma till Kevin ♥

Svar:

Yep jag lovar ^^



Kraaam

H

#4 - ღ DesignByMilly ღ

tittar in och önskar dig en underbar midsommar :)

#5 - ღ DesignByMilly ღ

åh tack så jätte mycket.. la till dig på bloglovin' för hit vill jag komma igen :)

#6 - ღ Pappapoet ღ

Hoppas du får en skön midsommar :D

#7 - Terus svar till Jenny

Hihihihihihihi

Det har redan regnat här ^^

#8 - ღ Pappapoet ღ

SV: Ja, låt oss hålla alla tummar på att vädret vänder :D

#9 - Adeline

Wow så snyggt det blev! :D Jag ska testa det på en gång. För det lät riktigt lätt också. :)

#10 - ida

cool blogg! :)

#11 - N O E S C A P E

sv: haha, jag ÄÄÄÄLSKAR espresso HOUSE! ;D



Nu har de 10 finalisterna till sommares blogg kommit ut på min blogg...! Så nu gäller det, rösta fram just dina absoluta favoriter!

#12 - Terus svar Jenny

Thank You Thank You! *Bockar och bugar*

Typ both? :P

#13 - Malin

Hejsan :P Det jag undrar nu hör inte till ämnet, men i alla fall.. Jag behöver hjälp att designa min blogg och jag fick tips av någon att snacka med dig? Är jag helt fel ute eller lite rätt? :P hehe.. :)



Jättefina naglar förresten :) <3

#14 - Maria

Hej Gumman. Vad duktig du är , naglarna blev skitsnygga :) Miss you sötis. Angående Torsdag, jag jobbar till 18 eller 19 och Jacob jobbar till lite över åtta, men vi löser det, vill gärna träffa dig och Marcus. Love U sötis

#15 - Alexandresen

Hej hur e de?

#16 - Nicole Bernats

Jag är så troligt farsinerad över dina verk! Det är helt otroligt. jag tycker att vissa grejer kan bli för mkt men jag får så otroligt mkt inspiration och detta var ju otroligt snyggt!!!! Älskar det!!!! :-D

#17 - Malin

Jag skulla vilja ha hjälp att designa om min blogg helt och hållet.. Jag är så trött på min bloggs utseende och jag får aldrig till det på egen hand.. Jag är inte så teknisk av mig och lyckas inge bra (a)

#18 - Nicole Bernats

Det ska jag verkligen göra! Tänkte göra det redan idag men tror inte jag kommer orka det. Får nog bli imorgon efter jobbet. :-P Ska bli riktigt kul. Måste nog gå och köpa lite nya lack snart också. Vart brukar du köpa dina lacker och vad kostar de ungefär?

#19 - Mimmi

Dom här tycker jag va skitläckra!

Och så kallar du det för nybörjare haha, ser avancerat ut : D

#20 - Maria

det måste jag prova! :) sjukt bra tips du har - tack :D

#21 - Tojjy Bui

riktigt coolt ;o får testa någongång hihi! aldrig tänkt på att naglar kan se ut så, vad kreativ du är! :)



sejn gillar jag din blogg som fan, checkade in idag o är FAST! :D har ej photoshop nu, men snart.. då är det jag ska göra en ny design & jag tror jag kmr ta din header so en insperations källa kanske om dt är lugnt?:)

#22 - Elin

Aha! Tack för tipset! :) Ska testa det någon dag! ;)

#23 - elin

det gick inte som räknat men det blev snyggt;-)