be creative ♥

Autumn's Reflection
De senaste veckorna har det verkligen regnat varje och nästa dag, utan att överdriva. Visst har solen glimtat fram då och då men jag kan med säkerhet säga att det inte har gått en enda dag utan droppar fallandes från himlen. I alla fall är det så det känns. Skogstokig blir jag ibland när jag cyklar på min fina cykel och jag får regn smiskandes i ansiktet. Inte skönt. Men denna dagen var annorlunda. Efter jobbet skulle jag hälsa på en kär vän, istället för att ta bussen bestämde jag mig för att ta en promenad. Det var först då jag insåg att hösten verkligen var kommen. Fantastiskt att på denna dag kunde vattnet som hade samlats efter det kraftiga regnet ligga så fridfullt. Ett stillsamt och glänsande mirakel, istället för den ständigt ring-på-ring effekten av all nederbörd.
 
 
Ack så mycket ljus det kan vara trots mörk himmel.

 
Vanligtvis ryser jag när jag ser spindelnät och tittar noga efter om där inte gömmer sig någon spindel som är på krigsstigen och ska hoppa fram och kravla på mig. Men när jag ser såna här vackra vattendroppsfyllda spindelnät måste jag bara stanna till för att föreviga stunden. Att ta med mig kameran som sällskap när jag är ute och gör lugna promenerar gör mig verkligen avslappnad, allt jag ser, ser jag i vackra bilder och helt plötsligt är de mest vardagliga sakerna som man missar varje dag oerhört sköna att vila ögonen på. Det väcker lycka i mig när jag ser omvärlden ur min fotografiska synvinkel.
#1 - Mikaela

Härliga bilder!!! Och jag vet precis känslan när man ser omvärlden ur detta perspektiv. Allt blir lite vackrare, och man blir påmind om det fina runt omkring!