be creative ♥

God Morgon


Ja, verkligen god morgon. Det är något speciellt med att vara ledig på måndagar. Denna morgon har varit otroligt stillsam, klar och rofylld. I min lilla kökshörna har jag dukat fram datorn, andra boken av The Hunger Games, Catching Fire, inköpslistan och min egna oxsvanssoppa! Vi var och såg första delen av The Hunger Games i lördags - och jag blev lite kär i - så nu har jag lånat fortsättningen av syrran! Dock är de på engelska och jag har ingen aning om jag kommer palla läsa dem, men förhoppningsvis är innehållet så pass bra att den fångar mig. Och kortet som ligger fick jag från min fina kollega där hon skrivit "TILL VÄRLDENS BÄSTA IT-LÄRARE - EVER!!!" :D Sötaste! Det tyckte jag skulle passa bra som bokmärke. Mums till denna lediga och underbara måndagsförmiddag. Marcus ligger fortfarande och nannar och de enda ljud som hörs är bilarna som kör förbi utanför fönstret och mummlet från grannarna. Jag känner mig så avslappnad just nu... speciellt när man hör att någon sover. Så fridfullt på något sätt. Tack för att vi fick en lång och fin helg, det har verkligen varit behövligt.