be creative ♥

Nu har ni 364 dagar på er att sprida kärlek!

"YES!!! Nu är alla sablans hjärtans dag ÖVEEEEEEER! Fan va skönt!" tror jag att många tänker idag...

Men jag är inte en av dom.
Har aldrig riktigt brytt mig sådär JÄTTEMYCKET över denna dag vad jag kan minnas - även innan jag fann Marcus. Men ja jag tycker ju att den är ganska trevlig. Men så är det väl med alla helgdagar, det blir ju vad man gör den till. Affärerna erbjuder tusen olika saker till alla hjärtans dag och folk tycker att de bara luras och ska tjäna pengar på kärlekskranka människor till orimligt höga priser - ja men köp inte då! Men det kan ju vara trevligt att det FINNS till dom som VILL köpa! Men det finns faktiskt andra sätt att visa kärlek på. Tänk lite folk. Vill man inte ge kärlek denna dag, så skit i det. Men nu har ni ingen ursäkt, nu är denna dagen över och jag hör att mångas argument är att "man ska inte vänta till denna dag att visa kärlek, jag gör det faktiskt resten av året". Haha, okej? Om man nu är en sån kärleksfull människa så ska man helt plötsligt vara ANTI kärlekens dag? Jag vet inte hur ursprungshistorian om hjärtanens dag är och jag bryr mig inte jättemycket heller. Dessa "högtider" kan man fira på sina egna sätt, ingen säger att du måste fira det med just en flick- eller pojkvän. Man har väl fler människor som man kan hålla kär? Gah. Alltid ska det vara negativitet någonstans :)

Jag tycker i alla fall om att få MASSOR av uppvaktning men min pojkvän som är liiiitet mindre romantisk lagd än jag, så han får kämpa för att ge mig det minsta jag begär haha :) Men jag älskar honom ändå... faktiskt ^-^ Och denna dag tänker jag lite extra på de människor som betyder nåt-mycket-allt, eller som en gång betydde mycket men som man mer eller mindre har "glömt". Det är konstigt vilka tankar eller vilka människor som kan dyka upp. Inte springer jag till de och skriker "LOVE YOUU LONG LOST FRIEND!!!!!!!!" Men en tanke i mig själv, det kan räcka för att jag kanske skulle göra något de resterande 364 dagarna, eller kanske inte. Men en tanke, och kanske ett kärt hej.

♥ ♥ ♥ my family i love, now and always ♥ ♥ ♥


Trots att jag var sjuk lyckades jag göra lite kreativt. Måla ner min kärlek till M som sitter uppe på kylskåpet nu :D Dammsög lite - det behövdes verkligen och M märkte det direkt när han kom hem, haha, då måste det verkligen gjort skillnad ;) Sen klädde jag på mig och gick ut i det ultra iskalla vädret till bageriet precis i krokarna och köpte hem lite baaaaaakelser, Marcus favorit vaniljhjärtan och s-s-s-seeemlor höhöhö. Och när mackback kom hem från jobb hade man med sig en stor fet bukett med rosor till mig hihihihi. :) Och sen kom mamma med hemlagad mat och grejer hon hade handlat till oss från City Gross, aaaawsome! Så jag bjöd på ett vaniljhjärta ^_^ Och nu känner mig på bättringsvägen men halsen är fortfarande kass så jag är hemma idag med. Så glöm inte att kika på mina naglar....