be creative ♥

Sommartid - nu hoppar klockan fram
Ni har väl inte glömt att man ska ställa fram klockan till sommartid - natten mellan lördag och söndag, från 02.00 till 03.00. Jag hoppade precis från 03.25 till 04.25. Eh, ja jag är fortfarande vaken, måste ju vara med och bevittna denna händelse... eller inte. Betyder det alltså att det är sommar nu??

Jag kan finna dessa fram- och bakåthoppande i tiden en aning förvirrande, men himla smart då vi får en "längre" sommar. Det jag inte fattar är varför man inte ändrar vintertid från 12 till typ 7 på morgonen. Då hade man "vunnit" fem timmar och varit som att man hade sovmorgon varje dag ju!?

Sen finns de ju de stackarna som glömt, inte haft en aning om eller inte heller haft någon som sagt till dom att man skulle flyttat fram eller bak klockan - och som kommer en timme för sent till skola/jobb - eller kanske ännu värre, kommer för tidigt när man kunnat sova mer! Inget av de är att föredra.
#1 - alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: åh tack så mky fina du:)



ja ställde faktiskt om min nu :P

#2 - Tigerhonan

Vad gott :D Oj är det nu man ska ställa fram klockan? :P

#3 - ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!

SV: haha ja precis, jag tror inte jag ens kommer ihåg hur våfflor smakar xD :)

#4 - paulina♥

sv: ååh tack så mkt :')

#5 - Jossan

Jag kom ihåg :) Tänk att utemöblerna ställs fram på våren och tillbaka in i förrådet på hösten!

#6 - Chop chop

SV: Tackar för tipset! Ska kolla upp det. Haha, hoppas att jag kan "bota" den här förfärliga "dra-bort-översta-lagret-sjukan". ^^

#7 - Karin

Ojjj...tack SNÄLLA för fina kommentaren...KRAAAAAM

#8 - Djet

Enda nackdelen är att man sover en timme mindre. Det hjälper inte att tänka att vi fick en timme mer i vintras.... T_T