be creative ♥

En mat-kategori?
Haha, kanske borde skapa en kategori för bara mat... slurp!

Iaf, tänkte dela med mig av de goda våfflorna som syrran, kusinen och jag gjorde i helgen.

Först ut: Potatisvåfflor (rivna i smeten) med creme fraiche, rödlök, räkor och kaviar, so good! :)


Second: Chokladvåffla (oboy i smeten) med rutor av Marabou mjölkchoklad och banan (+grädde).

Vi gjorde även en "vanlig" smet som vi åt med jordgubbssylt och grädde, hallonvåffla - som blev en aning misslyckad, och även en äpple-och-kanel-röra. Blev en massa våfflor, men de två ovan var nog mina personliga favoriter. Första påminner lite om langos, men våfflan är fett mycket godare än den flottiga degklumpen till langos. :D Kan ju tillägga att våfflorna ovan är snyggt-upplagda-för-fotografering av syrran. De andra våfflorna slet vi av och toppade med vad vi behagade.

~ Nä, nu mina vänner.. nu ska jag ut och eventuellt skaffa mig ett jobb, hohooo.
#1 - Jonna

Tack så mycket! gah vilka smarriga bilder :D

#2 - Djet

Den där chokladvåfflan ser RIKTIGT god ut. Nu blev jag sugen igen... XD~

#3 - Jennifer

Åh det såg riktigt gott ut.. nu blev jag sugen på våfflor :P

#4 - Emma

Chokladvåfflan sågfantastiskt god ut, Måste jag prova =)

#5 - evelina

Chokladvåfflan såg hur god ut som helst, speciellt när man älskar choklad! ;D måste nästan testa

#6 - Zarah-Lou

Men gud vad annorlunda och gott!! :D



Brukar ha ostskivor på mina våfflor, så gott när den smälter lite ;)