be creative ♥

Självtaget höstlov
När man går på högskolan kan man ju glömma allt som heter LOV. Sommarlovet då? tänker ni kanske, fast det är inte ens ett lov. Det är bara ett uppehåll ifrån studierna. För lov är det förmodligen inte för måååånga. De flesta måste jobba för att överleva. Och på jullovet måste dom flesta plugga..

Slutet närmar sig...... I tisdags hade vi får sista examination för kursen och nu framöver är det endast examensarbetet som väntar. INGA fler föreläsningar, studiegrupper, litteratur seminarium, workshops.... osv. Allt sånt är slut nu. Nästan. Jag antar (ja har inte helt koll på det där ännu) att vi kommer att på något sätt få framföra vårt examensarbete i januari. När jag har publicerat detta inlägget ska jag skicka iväg min sista inlämningsuppgift också, sen är det finito på denna kursen. Förhoppningsvis.. ja jag menar, vi hoppas ju inte på eventuella kompletteringar. :D Men ja, sen har jag iaf tagit "höstlov" fram tills på måndag då jag och Mikaela (min exarb.s kompis ^^) ska sätta igång med vårt exarbete.

Om en liten stund kommer Mange och Fungsy för att hämta upp oss och sedan ska vi bege oss ner mot Skåne. Det var nog ca en månad sedan vi var nere och det känns helt galet längesen. Jag tror att mycket roligt väntar denna helgen... Den är ganska fullsmockad med planering i alla fall! Haha..

Tänkte bara... uppdatera er som undrar och som saknar mina nagelkreationer; jag är i en "svart-fas" just nu. Ja, ni vet.. jag målar naglarna svarta och därmed basta. Har inte tid eller inspiration att måla just nu. Men det kommer och går.

Åh, igår kollade jag, bara för skojs skull, resor till Amsterdam i januari, direkt efter examen. Det skulle jag inte ha gjort. Jag menar, vi har ju inte direkt råd med att boka någon resa just nu, och när vi väl har fått ihop pengarna så har väl priserna stigit också. Jag hittade ett hotell som låg MITT i stan, förra gången fick vi ju åka spårvagn i typ en halv timme, never again thank you very much. Men flyg fram & tillbaka + hotell fem minuter gång från centralstationen, fyra nätter, för två personer skulle gå på 4000 spänn. Som hittat! GAH! Men drömma kan man väl få lov att göra... I love Amsterdam. Vi hade så jäkla mysigt i Amsterdam senast. Tror bestämt att det är den mysigaste staden jag varit i. ELLER, så kan det ha att göra med att jag var där med Marcus ♥ ♥ ♥... Kombinationen var förmodligen den bästa. ♥ Men för det är ju inte ams mindre mysig. Dit kommer vi att resa fler gånger, men frågan är bara när.

Bilder från när vi var i Amsterdam senast:

Hur kan man INTE sakna liksom? Jag blir alldeles pirrig när jag tänker på våra spontana promenader längst med kanalerna och alla de mysiga och söta broarna.. och speciellt på kvällen när de var upplysta. Man visste liksom inte vart man var på väg, utan utforskade fritt en helt ny stad. Kunde helt fokusera på varandra, och kanske vart vi skulle äta och vart vi skulle shoppa och vart vi skulle ha mysigt next. Inte konstigt att jag gillade Amsterdam. Förfärligt romantiskt med när jag tänker efter! I love it!
#1 - Mimmi

Vet precis vad du menar.. lov är ju bara något fint man kallar veckor då man inte har lektion utan bara en massa arbeten och läxor att göra. Det är ju fler än en gång man får sitta och intala sig själv att man valde det här, det är ens dröm, framtiden är ljus, haha.



Svar: Hehe det är många som bett om att jag ska prata japanska, vi får se! Vet inte riktigt vad jag skulle säga, alla mina videobloggar är helt spontana så jag väntar på en impuls igen, hihi.

Haha neee, jag vet inte.. jag tycker mest det är jobbigt att höra mig själv prata, haha, men det gör nog de flesta!