be creative ♥

How to paint that nail!

Tänka på: Börja med att ta fram all material som ska användas innan du börjar måla för att undvika att förstöra hittills målade naglar. Ta även fram lite hushållspapper för att eventuellt torka av penslar eller verktyg. Färg som kommer utanför, på nagelbanden, brukar gå bort av sig själv efter en eller två dagar när man tvättar händerna osv. Häng inte upp er på det, men annars kan man också ta en tops med lite nagellacksborttagning och gnugga bort det (vänta helst tills nagellacket på naglarna har torkat först, annars är det lätt att det åker med därifrån också).

Tja, annars tycker jag att ni ska experimentera fritt! Har ni inga smala penslar kan man ju använda vanliga målarpenslar. Finns det ingen smal kan man alltid klippa till dem själv ^_^ Visa och berätta gärna om ni målar / när ni målat! Vore jättekul. Lycka till och ha roligt!
#1 - vesna

jätte fin =) o jätte söta naglar =)

#2 - Teru

Mycket mycket nice! Ser att du inte är så aktiv med ditt pedagogiska då hehehe :P

#3 - Terus svar till Cälu~

Hehehe gött gött!

Hahaha nej jag har diskat istället! Det visar hur mycket jag vill skriva :P

#4 - Mimmi

Svar:

Ugh prata inte om det! Pixlar till vänster och till höger, ändra här och där. Det slutar aldrig! Och sen tröttnar man och vill ha ny!



Det är bara å säga till. Hade ett gäng trogna bloggläsare här för någon månad sen, det var superskojj! Visar gärna runt och så!



Nee inte direkt. Kunde väl något ord sådär men inget man skulle kunna kalla prata. Jag lärde mig all min japanska här vilket är egentligen det ända som riktigt fungerar.



Jag flyttade hit för 2 år sen så jag bor här. Jag kommer till Sverige ibland och hälsar på men jag är skriven i Japan och sådär. Man kan aldrig säga aldrig men tror inte det är så stor risk att jag flyttar tillbaka till Sverige. Även om jag kan sakna familj och karamellkungen ibland så är bara själva tanken konstigt. Jag har aldrig varit vuxen i Sverige och har inget kompisnät där. Skulle vara superkonstigt!

#5 - J

Vad snygga dom blev! Älskar naglar

#6 - Djet

Sen behöver man bara en stadig hand också!



Ena handen grön och den andra rosa kanske...? O.o

(funderar bara högt)

#7 - Manda

Vad duktig du är :D

#8 - Lisa

shit vilka fina naglar! Avgudar dom! :D Skulle aldrig kunna ha sådana fina naglar, har alltid sönder dom =/ Feting nice bloggdesign btw^^

#9 - Mimmi

Svar: Vet inte hur mycket det kan kosta. Upp till 10 000 yen skulle jag gissa på men det beror också på salong och så. Jag brukar betala runt 3 000 yen men jag har mindre krimskrams med mindre lösnaglar, inte så långa med andra ord och då blir det billigare.



Jo men man ska vara där man trivs bäst och känner att man rotat sig. Tyvärr var det inte mitt hemland för mig. Sånt som blir.



Dom tyckte det var asnajs i Tokyo! Men det är det juh! Vi var ute och shoppade, gick karaoke och gick på Hanami för kökrsbärsträden blommade när dom var här. Dom kommer tillbaka om ett par månader igen verkar det som : )

#10 - Terus svar till Siu

Ja, det var ju tanken att du ska göra så att jag skrattar! Istället försvinner du och skrattar för dig själv som framstår väldigt tydligt på bilden! :P

#11 - Terus svar till Siu var Terus svar till Jenny

Mm! Jag är ju siwit siwit! Hihihihihih

#12 - Mimmi

Jadu, tror 10 000 yen ligger pa ca 800 kr. Sen ekonomi krisen har yenen blivit otroligt dyr. Japan har gått från att vara billigt till upp i prisklass med Sverige.



Jag har bara bott i Sverige, flyttade efter Gymnasiet så direkt ur mamma och pappas hus hit.



Jo dom hade planerat resan länge och följt min blogg länge, när det började närma sig hade dom lite frågor och ja : )

Jag kommer ihåg hur det var att precis kommit hit och inte prata något japanska, mycket kan bli jobbigt och fel i början mitt i allt med magiska. Sånt tycker jag är synd när man är här så kort tid! Då hjälper jag gärna till och visar vart man kan shoppa och roa sig och så. Många vill ju också göra det på japanskt vis, det är lätt att hamna med utlänningarna när man inte vet. Då försvinner det av upplevelsen.

#13 - Ida

GUD VAD SNYGGT!!! :O vilket pillergöra!!

såna naglar vill jag också ha!!

#14 - JENNY HSU ♥ svarar

Lisa: (gick inte att skriva på din blogg)

Haha, tack så hemskt mycket söta du.. överöst med komplimanger! ;) Jag är ganska oförsiktig med mina naglar med, men går dom "sönder" så får man ju måla nytt, man kan ju ha dom så länge de håller tycker jag :D hihi.. så det tycker jag absolut att du ska ha! Ändrade bloggdesignen ganska nyligen, jag älskar rosa och blir så glad av att se allt rosa när jag kommer in på min egen blogg haha >Ego< ;D

#15 - jenny

sv: Ja visst är det så haha, helt sjukt:D



Coola naglar!

#16 - Ida

Hihi ja jag antar att det är det bästa. :P Vart bor du då? haha



Förresten, ska vi följa varandra på bloglovin? Du verkar ha en sån himla cool blogg!! :)

#17 - nea

fin blogg! och jätte fina naglar! :D