be creative ♥

Sommaren är kort..
..därför tar jag vara på varenda dag, varenda timme och varenda sekund. Jag tog absolut rätt beslut när jag bestämde mig för att ta denna sommaren ledig. Jag ångrar inte det för en enda millisekund när jag har en så himla härlig ledighet från jobb och alla stressiga måsten. Det är nu som jag verkligen har kunnat ta det lugnt och bara vara. Att ha tid till att faktiskt inte stressa, det är ovärderligt. Sommaren har varit som en oavbruten lyckad fest helt enkelt!

Vi har haft en riktigt rolig helg. Helsingborgsfestivalen i år var sådär. Kasst väder och stånden hade minskat ganska så drastiskt. Vi skyller på finanskrisen. Inte ens ett karusellåk för mig. Tja, helt kasst var det ju inte, vi fick ju nystekt sill med mos och det var mumsigt ;)

I lördags var det fest hos Linda. Från början var det väl mer sagt som "förfest" men ingen var direkt sugen på att lämna festen och dra ner till den sugiga festivalen så vi stannade hos Linda och hade askul ändå! :) Vi droppade in runt fyra - halv fem och då höll hon på att förbereda mat till kvällen. Det blev riiiiiktigt gott med småplock, där hon hade bål, polska korvar, räk-pastasallad, mini schnitzlar, sallad, ost&vitlöksröra- & krabbröra med baguetter och ett stort fat med honungsmelon och vindruvor. Ja, "småplock" är kanske fel ord.. snarare lyxplock. ;) Underbart! Bålen fylldes på några gånger under kvällen och stämningen blev bara bättre och bättre. Kvällen utvecklades med kortspel, drickspel, skålningar, skratt, flipp, dopp i poolen och mycket mer.

Lite smått & gott från lördagen:







..och sen var det godnatt och tack för idag! :)
#1 - Mimmi

Det går så bra så : ) Bara kul att man kan sprida vidare! Jag gillar den också, den är söt, avslappnad men man kan läsa den utan problem. Så kör på!



Visst är det skönt med ledighet? Jag måste visserligen plugga en massa men inge passa tider eller sånt. Man kan bara ha det gott och vara med dom man vill vara med.

#2 - Nicole

Det låter som att ni har haft det jättekul! Blir lite avis, hade också velat ta sommaren ledig... Får se när jag har möjlighet till det.. :-P

#3 - Terus svar till Jenny

Hahahaha suspekt. Nu är man allt nyfiken va? *wink wink*

Maten ser så gott ut! Härlig härlig fest, kan förstå att ni inte ville vidare! :P

#4 - B E A <3

Hej, hoppas att din dag har varit bra :)

#5 - Terus svar till Jenny

Hahahaha I send you a pic when you are online lah! ;)

#6 - Therese

Mysigt :D