be creative ♥

saknar min röst..

Eh ja, min röst har ju tagit sitt pick och pack och stuckit. Lämnat mig här med nån pipig och hes röst.. Som jag får klämma fram. Om inget annat kan man ju alltid viska. Men konstigt nog hör inte folk mig då. Speciellt inte om jag är i ett annat rum och försöker "skrika"...

Nåja. det är väl bättre det än att inte kunna andas. Så jag är nöjd :) Skönt som fan att det inte varit någon skola idag.. Tog ju medicin igår som innehåller bland annat sömnmedel.. Sov till klockan sju idag... Sju som i kvällstid! Öh, starka grejer eller vadå? Men ja, jag är faktiskt sjuk och har varit betydligt sjukare förra veckan och har sovit som en kratta eftersom jag har hostat och hostat. Andas har jag inte kunnat göra heller, varit hur torr i halsen som helst, så jag har fått dricka stup i kvarten (svårt att göra det i sömnen faktiskt). I natt somnade jag inte förrän ganska sent heller (vet inte riktigt vad mitt problem är) men när jag väl hade somnat sov jag, och sov och sov och ville inte gå upp.

idag har vi ätit laxbiffar med citronus, tillsammans med potatis och hollandais sås. Det var gott. Smakade dock inte så mycket lax. Men men, det var bra ändå tyckte jag. Nu ligger Marcus i soffan och glor på fotboll. Inte världens roligaste, men han tycks ju tro det. Dumma pojk :)

Hmm.. jag är sååååå sugen på läsk. Hade kunnat hälla hinkvis med fanta i mig eller nåt. Har ju bara druckit massor (då menar jag MASSOR!) med kokat vatten och honung i. Börjar tröttna lite smått på det. Jag vill ha läsk! Men jag tror inte att det är så bra, för då blir min hals nog slemmigare. Den jäveln. Och så självklart vill jag ha chips och choklad också. Och anka! Men det får jag inte heller. Jag får väl helt enkelt nöja mig med vatten och honung.

Och den dära strepsilen som marcus köpt, honung och citron, svingod! Men ja. den får man ju bara äta varannan timme. och den jag hade i min mun.... den smälte just bort. så jag får väl vänta två timmar innan jag får ta en till. hrmf.. MUTTER. jag vill fortfarande ha fanta. eller typ jordgubbssaft. ge mig en cigg också när vi ändå är igång. näää det är väl inte bra för min hals heller. nä, ingenting är bra. jag får väl dricka vatten och vara nöjd. pyttsan.

inget kyss och slem idag inte! *arg*


Senare edit: Va sjutton? Mamma sa ju till mig att jag skulle dricka massa honungsvatten för min hals, men sen fick hon veta av min moster att man "absolut inte" skulle dricka honung, för det hjälpte inte, snarare "hindrade" det mitt förfrisknande. Öh. Det var väl ändå det skummaste jag har hört.. Allvarligt talat så tyckte jag inte att honungsvattnet hjälpte ett dugg.. (Däremot släppte det faktiskt lite när jag slutade dricka det, antingen var jag på bättringsvägen eller så var det verkligen honungen som gjorde så att jag inte blev frisk, i alla fall att det dröjde veckor!) Nåja. Då vet man det till nästa gång, förhoppningsvis blir det ingen nästa gång. Att tappa rösten är jävligt jobbigt. Speciellt som läkaren bara säger att man inte ska prata (för att det ska bli bättre). Meeeen LÄTT att bara sluta snacka? Inte få snacka på nån vecka är ju inte alls kul...