be creative ♥

tvätt-kärringar

Är det någon slags tvättmani här i byggnaden? Jag och Marcus.. Ja, vi tvättar ju inte alltför ofta. Kanske två - tre gånger i månaden. Inför varje tvätt är det samma sak. Våga inte komma en sekund senare än vad du har bokat tvättid för, då är det någon fet kärring som står därnere och trycker in sin tvätt snabbt som blixten i tvättmaskinerna och säger: naj men du inte komma...

En del tvättar säkert från o7 på morgonen fram till 17 (då vi brukar boka vår tid) och sedan tills vi kommer.. och blir tvungna att säga till dom att vi faktiskt har bokat tid NU och vi ska ha maskinerna, så flytt på fläsket liksom?

Exempel: Man tar ner sitt pick och pack.. drar ner till tvättstugan, det finns två. Man bokar en av dem. Sedan finns det en extra stor tvättmaskin och en extra stor torktummlare i ett litet rum bredvid, men nåde om den skulle vara ledig någongång. Nej, kärringarna är på den titt som tätt. Hur som helst, man kommer ner.. SÅ KLART, vänta inget annat, att det är upptaget i den tvättstugan som jag har bokat. Där står det en kärring som är i full gång..
Jag: Ursäkta? men jag har bokat tid nu?
Kärringen: Nej, jag ska tvätta på alla fem maskiner!
(jag bara ÖH.. alla fem?!?!?!?! observera att det är två maskiner i varje tvättstuga, så hon skulle alltså ha alla som fanns! jävla gam?! och jag var inte särskilt sen heller)
Jag: men jag har bokat nu???? jag ska tvätta?
Kärringen: nej men du kan inte boka tid nu, jag har precis tagit bort "boknings-grej".
Jag: eh, nej, jag bokade för flera veckor sen.
Kärringen: ..eh.. aha..? oj.. då jag tagit fel.. men du ta den andra tvättstugan.. (hon hade bara hunnit erövra en tvättstuga)
Jag: ja men... (tittar på den andra tvättstugan och ser att den är bokad) kommer det inte nån då?
Kärringen: naj naj, du tvätta där!

Så är spelet här. Den som tar tvättstugan och proppar in massa kläder där först, den vinner. Men du har dock ändå makt om du har bokat, för då har du makten att kicka ut kärringarna! Såvida du inte är en halvtimme sen eller något sånt....

Senaste vi skulle tvätta:
Marcus och jag i hissen på väg ner med tvätten.. På andra våningen möter vi en snubbe (inte ofta, det är alltid kärringarna som hänger därnere). Han ser vår tvätt och säger menande: "Undrar om det är ledigt därnere nu då."
Han har visst också träffat på tvätt-kärringa-ligan.
HA! Tro fan att det är ledigt. Fullt i båda tvättstugorna. Vi var right on time, varken tidiga eller sena liksom. Vi kommer in i vår tvättstuga och jag frågar den andra tanten som är på väg från tvättstugan om hon tvättar, och så kommer det ut en annan kärring från den andra tvättstugan.. nej, det var tydligen hon. vadå? tvättar hon i båda?!.. miffo.
hon kommer in och det är nästan 40 minuter innan maskinerna är klara.. och hon fattar ju att hon måste ta ut sin tvätt.. jag är inte så bekant med tvättmaskinerna än, så jag tvättar bara helrunda och sen klart. Men man kan ju ändra så det slutar tidigare med extra tömmningar och shit och mög. och kärringen hela tiden "bara liite till, liite till ok ok??" Jag bara.... VISST. skitsur..
Vi väntar och väntar och väntar... efter tio minuter är hon väl klar med sitt "bara liite till liite till liiite till liite liite ok ok?"
GRRRRR!!!! Jag bara, vafaaan! Tänker fan inte vara trevlig mer. Så bara nej, det är faaaan inte okej!
Jag där, hårt för att behärska mig, - Det är alltid så! Vi behöver också tvätta! Inte bara alla andra!!!!! Hon bara "he..... he".... och sen har hon mage och fråga mig hon kan använda torkskåpet och torktummlaren! en timme..! Ja, visst FUCKER....

och allra första gången vi skulle tvätta... så var det så klart samma sak, och eftersom det är fler i din tvättstuga så kan du inte låsa om dig när du går.. vilket ledde till att kärringen som var där första gången, hon hjälpte oss att lägga i en omgång tvätt när hon var klar... marcus smutskalsonger och strumpor.....hahaha.. jävla sjukt! liksom.. låt våra kläder vara ffs?! låt maskinen vi håller på att tvätta med vara och pilla inte och ändra inte på programmet?! FFS?!

Akta er för tvätt-kärringa-ligan