be creative ♥

Första advent
I torsdags hämtade vi nycklarna till vår lägenhet och var spända över att få se vår nya bostad för första gången in real. Och den är skitmysig - såg bättre ut i verkligheten än på bilderna, så det här blir nog riktigt bra! Vi längtar tills vi får flytta in på riktigt. Mack och jag invigde vår lägenhet med sushi från Zakura. mmums!

Päronen och syrran köpte nya köksmöbler, så för oss var det fritt fram att ta deras gamla - som är mycket bättre än det vi har i Borås nu - ostabilt och gnissligt. Marcus, jag och mamma hjälptes åt att klä om stolarna med. Så nu är dom ju som gott som nya ;D Tack pappa och mamma! Även vår nya soffa är på plats i vardagsrummet nu! Tack till Frick! :D Nu är det väl bara för oss att ta tag i lägenheten i Borås och få den tom, fin och cleaan? ;P

Igår var syrran och jag på shoppingrunda och jag fick min första mini-julgran någonsin! (Syrran köpte en till sig själv också! Hihi..) Jag har nog alltid velat ha en sån, men när man var liten och knappt hade några pengar gick man ju knappast och köpte en julgran. Men hittade denna söta lilla grej på Clas Ohlson för endast 59 kronor men tvingade ändå min snälla syster att köpa den till mig! haha.. (Thank you sis!) Man fick med stjärna, ljusslinga, glitter, rosetter och röda julgranskulor. Jag valde dock att ha rosa & silvriga kulor istället eftersom jag .. eh ja behöver jag ens förklara? Hihi..

Fint blev det i alla fall. Just nu står den i köksfönstret i vår nya lägenhet och väntar på julen och att vi ska komma ner och hålla den sällskap! Jag ska göra små små paketer att sätta under också hihihi.. med riktigt innehåll så klart ;) Så om du har tur och varit snäll i år så kanske du också får ett litet paket.. ;)

Ja och så klart ska syrran alltid vara värst. Haha.. Hon har hängt hela sin mini-julgran med hello kittysar! Ser ni dom? Även tomtefar och tomte mor har åkt fram.. Hihi.

Om nån timme ska vi bege oss tillbaka till Borås.. Vill hellre stanna här och inte behöva packa, städa och skriva examensarbetet.. haha. Vifta vifta med trollstaven?! ^^
#1 - Djet

Oj, har du redan hunnit skriva ett inlägg om helgen. Det var snabbt....



Det är mysigt med julpynten och ljusen här hemma, men det är fortfarande lite väl mörkt för min del. T_T



Pappa upptäckte att det är julskyltning ute i stan idag, så han är där ute och vandrar, hehe...

#2 - Djet

Han skulle ut och hämta bilen, så han åkte buss ut, men så var det så mkt folk på bussen så han blev nyfiken och gick inte av där han skulle egentligen utan följde med folket ut i stan. Så såg han att det var julskyltning och sen gick han runt lite själv.



Vi ska ut och äta Pho när mamma slutar jobb. =)

#3 - Djet

Det var riktigt gott. Man blev lagom mätt. =)

Fast de har inte så många platser, så det är ju ett problem om man går dit och det är fullsatt, pho får man inte ta med sig. Men de har andra take-away. Vi får äta där nån gång, hehe...

#4 - Mickan

Tack så mkt :D Skit söt blogg du har :D

#5 - Malin

Hejsan! Jorå, det går lite upp och ner just nu!



Aa, jag gillar den :) Sen är jag rädd att förstöra den om jag försöker mig på något på egen hand, då har jag hellre denna :P Kram! :)

#6 - Anonym

Hi! woow! GREAT blogg! :D:D I'm an norwegian international-dancer som inviterar deg til å være med på min "How to dance-christmascalendar". Ny video hver dag hvor DU kan lære å danse! :D Helt gratis ;D

Følg med på lrdansejulekalende.html" rel="nofollow">http://irlins.blogg.no/1259660279lrdansejulekalende.html

eller min twitter :)

#7 - Effie

ååå taack<3 ja jag har photoshop ska försöka fixa nåt<3

#8 - Malin

Hehe, aaa, jo, om jag ändå var såpass tekniskt att jag kan allt sånt där.. Inte min grej direkt om man säger så ;)



Yes, jag vet det. Men jag vet inte riktigt hur eller vad jag ska blogga om.. Vet inte om jag ska blanda in mitt privatliv eller inte, om jag ska skriva om min vardag eller inte.. Jag vet inte vad jag känner att skriva om längre :P Men det blir väl ett inlägg lite då och då. Beror på hur min dag ser ut och hur jag mår osv. :) Men det är roligt att du fortfarande bloggar :D



och jag är fortfarande avundsjuk på din känsla för nagelmålning..! vet inte om jag har sagt det förr men verkligen! Du är så otroligt duktig och kan måla på både korta och långa naglar och fortfarande få det se superbra ut! Jag har inspireras en h el del av dig, men mina naglar går bara ständigt av så då tappar jag lusten lite att måla och fixa dom. Sen har jag inte ens en bråkdel nageltillbehör som du har :) Kram!

#9 - Anonym

alllting bra ikv?:D

#10 - Malin

Jo, det är klart.. Du har helt rätt i det du säger om både bloggandet och designen. Men ja, jag vet inte riktigt, iblande bloggar jag flera gånger om dagen och iblad inte på typ två veckor :P Lite när jag känner för det :)



Aaa, jo, precis, jag tycker det går att måla korta naglar, men det är självklart lättare när som är långa, men dock är det ingen garanti att det blir snyggare för att man har länga naglar :)



Kram :)

#11 - Mona

Va mysigt det ser ut :D