be creative ♥

Glitterpulver

Detta är cirka fem dagar efter att jag målat naglarna (från midsommarafton, därav svflagg).


Jag har använt mig av glitterpulver.

How to paint: Måla först ett baslack. Använd en valfri pensel (bekvämlighetsval), doppa i lite vatten för att lättare fånga upp glittret (häll gärna ut lite på ett papper), lägg/dutta på önskat ställe, avsluta med ett genomskinligt lack för att glittret ska sitta på plats och inte falla av. Enkelt, snyggt och hållbart. Målade naglarna för 9 dagar sedan och de är fortfarande hyfsat fina - med förslitningar så klart. Kan tänka mig att glitterpulver finns att få tag på i hobbyaffärer eller på barnavdelningar.
#1 - sofie

gud vilken fin blogg! :)

#2 - Maja

heeeej!!! Jag kunde inte adda din facebook, men hittade dig här istället! :) Google du vet ;)



Adda mej! (Maja Öberg)



Puss&Kram maja :)

#3 - ~Fatimaswary§

fin blogg :)

#4 - annadang

Haha danske schön! :) Joo, jag läste detta inlägget precis och ska själv testa ifall det blir lika fint som sina naglar! :)

PS! DU ÄR RIKTIGT GRYM ;) vart köper du allt glitter? :O

#5 - veronica

Smart, fint ! (:

#6 - Emma

Jätte fint! men vart köper du glitterpulverna? om det är i ett annat land lungt... mamma åker utomlands varje månad! :D