be creative ♥

Kärring som spelar dum?
...eller är dom helt enkelt dumma på riktigt?


(Bäst att låsa in sina kläder, man vet aldrig liksom..)

(Varning för långt inlägg ^_^) Det var ett tag sen jag berättade om våra tvättduster med kärringaligan på Norrby (vi hade liksom gett upp hoppet lite..). Men idag tvättar vi och då händer det, igen.

Jag stressade hem som en idiot för att vi skulle tvätta klockan 17.00. Hinner hem, slänger i mig en bit mat, sitter i fem minuter och vilar, sedan plockar vi våra påsar med tvätt och beger oss ner till tvättstugan. Väl nere i tvättstugan kollar vi för säkerhetsskull om vi ska tvätta och i vilken av dessa två tvättstugor vi tvättar i. Jodå, 27 april, 17.00 - 21.00. Vi går in till vår tvättstuga och ser att båda tvättmaskinerna är upptagna (Petter sjunger: Så klart!). In bakom oss kommer kärringen som äger tvätten (observera att hon redan tvättar i alla de andra maskinerna som existerar!). På den ena maskinen står det 34 minuter och på den andra står det 15.

Kärringen tittar på mig: Kan ni vänta lite?
Jag: NEJ. Vi kan inte vänta! Vi måste tvätta nu!! (inget vara schysst här inte, not anymore!)
Kärringen trycker och vrider lite på maskinerna och säger: Ska bara skölja..?
Jag himlar med ögonen och ger med mig lite: Ja ja....

Marcus och jag står och surar i ett hörn och suckar lite då och då för att hon ska fatta vinken...

Kärringen springer ut och in från tvättstugan och jag kommer på att vi kan kolla våra cyklar i cykelförrådet som vi inte har tittat till sen förra sommaren. Vi bestämmer oss för att lämna tvättstugan och göra något annat "vettigt" så länge, eftersom vi inte gjorde någon direkt nytta i tvättstugan. Jag säger till kärringen att vi är tillbaka om FEM minuter. Tack tack, hör jag efter mig.

Några minuter senare kommer vi tillbaka och tvättmaskinen är fortfarande inte tömd.

Kärringen kommer in efter oss i tvättstugan: Sa ni inte tio minuter?, hörde jag bakom mig.

Jag ville inte svara och tittade på Marcus. Men han stod och stirrade någon annanstans och verkade inte ha några som helst intentioner till att svara heller.

Jag vände mig om: Nej, jag sa fem minuter!!

Jag säger något i stil med att vi inte har tid och vi ska tvätta klockan fem och bla bla bla..

Sen häver kärringen ur sig: Måste ni tvätta kl fem prick?
Jag: JA DET MÅSTE VI!!!!!

Skitsura står vi och fortsätter att vänta... tills kärringen äntligen är klar, som pricken över i:et, drar ut all tvätt och blöter ner hela jävla golvet (Vadå? Ska vi skylla oss själva för det också?)

MEN SERIÖST. Spelar dom dumma och låtsas som att det inte finns "regler" som man kan/får hålla? Att folk faktiskt har ett liv utanför tvättstugan?! Vad är poängen med att boka en tid (när resten av veckan faktiskt redan är uppbokad av andra - förmodligen kärringaligan) i hopp om att faktiskt få möjlighet att tvätta EN gång i veckan, när ingen ändå håller dom?! Och vadå "måste ni tvätta prick fem?" Ja men när fan ska vi tvätta då??.. Sen är det väl skitsamma om kärringen redan har tre maskiner och ska ha våra två maskiner OCKSÅ, för det är väl okej att vi "väntar lite grann" och kanske tvättar när det faktiskt passar henne? Och torkrummet ska vi inte ens börja prata om!

Eh Hell No. Vi är förmodligen inte så populära, tyck att vi är bitchiga och sura jävlar... men är det så jävla mycket begärt av oss att få tvätta dom fyra timmarna vi har bokat, typ EN gång i veckan, när kärringarna tvättar varenda eviga dag?!

Denna härliga tvättstuga är alltså vad vi fightas om...


"Anmäl omgående.." Ska vi..? Haha.. :P

På en lapp i tvättstugan står det:
"TVÄTTREGLER Städa efter er, torka av maskinerna, rengör luddfilter och golvet samt lämna inget skräp kvar. Respektera bokade tider och ta inte andras tider (Vadå, ska man inte ta varandras tider?). Ta inte med vagnarna hem (Haha, ta gärna med dom hem?!). Hälsningar Skötselteam och Bovärd"

Har ni hört talas om 30 minuters regeln? Om man inte har tagit sin tvättstuga 30 minuter senare än din tvättid börjar, har andra rätt att tvätta i den. Då har man "förlorat" sin tid. Men denna regel gäller inte här. Det spelar ingen roll om du kommer innan, efter eller prick på tiden.. Det handlar om att vara bestämd eller ... bara bitchig.
Om Skötselteamet och Bovärden tror att den där lappen hjälper ett piss så har de jävligt fel, haha.

That's all for today folkz
#1 - Teru

Oh the laundry room drama is the most common drama! very annoying though!

Sv: Jaa hahahaha! HÄMDEN är ljuv enligt dem antar jag! :P

Du kan inte göra detsamma med kärringarnas kläder kanske? :P

#2 - furbe

elskling alltid lika kul o läsa tvättstugan drama hoho!me like it buahahhaa...thats Norrby! go go go

#3 - Djet

Stackars lilla tant, jag kan riktigt se framför mig hur hon svettas när hon känner Jennys evil blickar som sticker hål i hennes rygg.... ^^;

#4 - Sandra C

Vilken jämrans tur att vi inte har det problemet här i vårt hus, jag hade fått spel till slut! Men jag känner ju allt för väl till Jenkabooo´s arga blickar, de är inte lätta att komma undan. Som laser. Bzzzzzt, och så ligger där bara en liten hög med aska kvar. Haha. Kör den stilen nästa gång ;)

#5 - Djet

Coole boole, du har bilder i dina solbrillor. Det har jag inte sett innan.... ^^;

#6 - Sara

Grattis! DU vann månadens blogg i april :-) Om du vill behålla din plats som månadens blogg kan du vara med och tävla den här månaden också. Tävlingen har inte startat än men håll utkik! Kram

#7 - Alicja

Fina tvättstugebilder min vän. I like.