be creative ♥

Hemlagad sushi och inställd promenad
I tisdags hade jag och Hongdxa planerat att börja vår promenadrunda. Men eftersom regnet forsade ner från himlen fick vi lov att ställa in den. Istället blev det sushi-lagning. Det var mest kusinen som lagade, medan jag tittade på, skura lite grönsaker, och gav mental support :)) Det tog nån timme, men jag tror att alla som fick smaka var mycket nöjda? :D

Några misslyckade vändor med äggen, sammanbrott, lite för mycket vatten till riset, lax som inte riktigt passade med mina risbitar, blev det faktiskt väldigt lyckat till slut ändå. Magnus och marcus krängde i sig och båda slickade sig om munnen och tyckte att det var gottigottgott. Eest sushi kan slänga sig i väggen! Speciellt den nya kocken... svindåligt har det blivit. Men vad ska man göra när det är den "bästa" (bästa, menas inte nödvändigtvis att den är bra) sushi serverande restaurangen i Borås...? Orka göra det själv..? Det är faktiskt jäävligt avancerat... (!!) Mycket som skall förberedas och många saker som KAN få fel....! Hehehe.

Men det blev väldigt gott och jag längtar till nästa gång Hongdxa ska göra sushi till oss igen ;D

image179

Hongdxa med sin allra första maki som hon gjort alldeles själv.
Så stolt och lycklig ;D

image184


Hade min sista VFU dag igår. SÅ SKÖNT!!!!! :D Ska bli skönt att komma tillbaka till skolan igen (tror jag). Och så fick jag skjuts av Hongdxa på morgon så jag slapp bussa... Riiiiiiktigt schysst. Fick en kvart extra att sova.. YEAH! Heheh.. Det som har varit skönt med denna VFU omgången är att vi inte har haft några direkt stora inlämningsuppgifter... Inget att tänka på .. Det som kommer sen, får komma sen. Just nu orkar jag inte. Men innan dess:


HELSINGBORG! Tomorrow we come :D




#1 - jennyyy jennyyy

Till Djet:
Hehe .. lite lata och mkt regn! :D mmm sushin var mkt goda.

Alltså,
1. Jag dricker ALDRIG sa sa gwuan because:
2. Det smakar ALLTID like shit :P

Varför dricker du det? Är du sjuk?! Du får ju inte vara sjuk!? Vi kommer ju hem imorgon!!!

(jag publicerade inlägget på nytt, därför din kommentar försvann, om du undrar. PUSS!)