be creative ♥

dagens i-lands problem

Da Hiss. Närmare bestämt: hissdörren på andra våningen.
Den är "sönder" och stänger sig inte helt när man har öppnat dörren, den stannar på glänt. Vilket innebär att hissen står stilla på andra våningen. Vi har åtta våningar i byggnaden och folk har ju tydligen märkt det då vi på de högre planen måste gå ner eller upp för att själva skjuta till dörren för att man inte orkat springa tusen trappor med tillexempel tvätt, matvaror eller annat (då känns det faktiskt extra skönt att få klämma fingrarna lite grann på köpet eftersom man får ställa sig i hissen på andra våningen och "dra" hissdörren snabbt och sedan dra in fingrarna fort som fan, annars stannar nog fingrarna på andra våningen också...).

Innan idag åkte jag hiss med en kille. Och han gick av på våning två. När han gick av glodde han lite surt men jag tänkte inte mer på det. Självklart så stängde han inte till hissen så jag fick ju stänga den själv. Efter det blev jag lite småputt och satte upp en lapp och bad de snällt att stänga dörren efter sig de som bodde på våning två. Nästa gång jag åkte ner med hissen (en timme senare), så var lappen borta, riven i bitar och en bit fanns kvar i hissen, på den delen hade någon skrivit tillbaka något i stil med "hissdörren är sönder, ni får klaga till AB Bostäder, vi kan inte göra något, sluta sätta upp lappar" typ.

Andra i byggnaden har också satt upp lappar, men anledningen till att jag inte sett några är väl att de har åkt ner lika fort som de sattes upp. Man skulle kunna tro att de (jag säger inte alla men de som bara skiter i det) på andra våningen kanske kunde varit så JÄVLA snälla och stänga till dörren (alltså, bara trycka in den lite, ge den en liten putt, skjuta igen den...u name it) när de går ur hissen innan de kutar in i deras lägenhet. Men nopp. Man kan tro att människor har lite mer vett än så.

Nu när jag tänker efter så gjorde han säkert det med flit eftersom andra har väl bett dem att stänga dörren.. Men att de river ner alla lappar, sätter sig på tvären och totalt skiter i det.. De är ju ändå vuxna människor! Hur omogen får man lov att vara..?

Man ber de att stänga dörren. Men, liksom. Det är ju kanske dumt av oss. Ingen, ja jag menar INGEN borde bli ombedd att stänga en dörr efter sig för det .. kanske hmm... låt säga, totalt omöjligt och för att inte tala om SVÅRT..?

Whats up with that?! Det är väl ingen som har anklagat dem för att dem har pajjat den jävla dörren? Vi ber dom ju bara stänga dörren for fuck sake....
Vad är det för människor? Så otroligt egoistiska och respektlösa? Är det så mycket begärt egentligen?? Ska jag när jag går ut hissen fläka upp den så mycket att den "stannar" på wideopen? Hoppsan...

Nu ska jag ner och hämta tvätten. Hoppas verkligen att Ni snälla, trevliga och samarbetsvilliga människor har lämnat dörren på glänt så att ingen annan kan ha tillgång till hissen. Speciellt tror jag att de äldre tanter och gubbar och de som har små barn som de måste dra ner i trappan från på 6.e, 7.e och 8.e våningen.. jag tror att de tackar Er så varmt också.

Och från mig, ville bara säga tack så djävulskt mycket för att ni respekterar att det bor fler än Ni i huset. Stort tack! Verkligen!

Fucking Idioter med hjärnan som växer i röven