be creative ♥

Trötthet efter helgen

Tja vänner. Idag är jag riktigt trött. Helgen har varit lång, lärorik, fylld med nya saker att lära, komma ihåg och ta till sig. Sedan fredagskväll började jag jobba på Hemtjänst på riktigt. Jag kan säga att jag trivs på de mesta sätten, personalen som jag har träffat och fått intryck av har varit underbara och finns några som verkligen är så snälla! Och många gubbor och gummor som är så sööta. Men det finns även saker som ger mig ångest. Och sen alla saker man ska komma ihåg och tänka på. OMG. Dock har jag kommit in i det liite nu.
Fredag kväll, lördag morgon, söndag delad.. 25 timmar har jag jobbat denna helgen. Men det ska bli jäkligt fint med lönen :D Hohoho. Storhelgs ob på tre långa dagar.. Hell yeah. Ge mig!

Näe.. idag och imorgon slipper man jobba. Får ta igen mig rejält då. Riktigt skönt att vara hemma.. Det känns verkligen som att jag inte har hunnit vara hemma på skitlänge, bara kunna softa.. ledighet...mm smaka på ordet.. SO NICE :)

Eftersom jag jobbade i fredags fick jag fira midsommar lite senare än alla andra. Efter jobbet på lördan åkte jag, Marcus, syrraaan, kosinen ut till Magnus för att äta midsommarmiddag. Fytuuuusan vad gott det var! :D Fungs sallad .... HIMELSK! :D Potatis :)))) Köttbullar, prinskorv, gräddfil, gräslök, rödbetsallad och fungs sallad på min tallrik. Ojojoj. Och skiiiet mätt! Sen vid 22 snåret pallade jag inte mer, var så sjuuuuuukt trött.. så vi drog oss mot stan, körde hem folket till Fung och sedan åkte jag och mack hem. Jag däckade ganska så omgående.

Söndag, vakna 6, jobba 7. jobb jobb jobb. slutade 12, stack till kusinen och käkade lunch (överbliven mat från midsommarfirandet) med syrran och magnus också. Gott gott. Och lite jordgubbar som dessert som vi inte hann med att äta dagen innan för vi var så mätta och jag var så trött. Efter maten hann jag somna en halvtimme i soffan. Power nap tack! ! ! ! ! Magnus och Fung skulle iväg.. och syrran skulle köra hem till Helsingborg, så hon droppade av mig hemma. Jag leker lite med mack. Dusch. Iväg till jobbet igen. 16 - 21.30. Det var ingen kul kväll.. Trött och seg som man redan var efter helgen... Jobba söndag kväll och dessutom att jag inte fick sova ut och redan hade jobbat tidigare på dagen, delat pass... Hade inte mycket krafter kvar.. Plus att det var en stressig evening också... Glad att den är över. Känslan att sätta sista nyckeln i sista dörrlåset, vrida om och låsa, och veta att nu är det slut för ikväll. Skön känsla.

Näe, nu jävlar ska jag gå och ge Marcus en love-attack. <3

image115

Puss så länge alla frusna gökar