be creative ♥

PluGget & HugGet

Denna veckan har det inte varit bra för plugget nej. Jag har känt mig dålig och därför undvikit att gå till skolan. Vinter vinter vinter. Det är inget som jag uppskattar eller tycker om numera. Det är bara kallt och eländigt, och det gör inget bra för min torra hud. Och inte (fan) tänker jag heller gå ut och slänga mig i snön och leka ufo eller göra snöänglar.

När jag tänker på det så saknar jag bara helsingborg mer och mer. Familjen... mamma & pappa... och syrran.. och så saknar jag alla galna kaffe/te-stunder med linda... istället för att bara prata på telefon..timmar efter timmar och telefonen vill sprängas (hehe) men ååh.. viiill!

hade det bara inte varit helt underbart om jag hade kunnat flytta denna underbara lägenhet tillsammans med min beloved karl (och hans sjuka lilla tok) med till helsingborg, och där hela lärarutbildningen hade förflyttats också, med alla underbara människor som jag har lärt känna so far. åååh. men nej nej.
så är inte fallet. så lär det förstås inte bli heller. det är ju bara i mitt huvud det går. det är inte så att jag inte trivs. jag är nöjd, jo, det är jag. förutom det dära lilla lilla (fucking) problemet som jag har. men annars är det toppen...  och ja, förutom att vi är så långt bort från helsingborg. jag vill tillbaka till skåne. till mitt helsingborg, våra speciella ställen, dit där alla mina vänner finns. alla gamla goda puddingar...åh.

jag menar... tre år kvar på denna utbildning. sen är ju våra planer att flytta söderut igen, men då är ju säkerligen alla mina bebisar borta också. de gör väl inget annat än försöker kämpa för att komma därifrån.. och vissa är ju redan på väg. en del kommer tillbaka lite då och då efter att ha pluggat eller jobbat...

och så saknar jag alla sega, tråkiga, trötta, orka-bestämma-någonting- helgerna med grabbarna.. som egentligen var helt underbara. bara inte göra någonting, bara knäppa sig, bara dinga loss.. vara arbetslös och leva på alfakassa och softa livet... SOMMAR... !!!!!!! vänner.. glass.. sitta i norrahamnen och titta på solnedgången och bara snacka massa gojja och ha übertrevligt... för att sedan gå och sätta sig på någon lovely krog och ta en drink... njuta. inte stressa.

här sitter jag och dagdrömmer.. som om jag inte har bättre saker för mig egentligen. ha?

me&mack

Kyss och slem, du vet vem